2016-07-14

Sista knivveckan i Ludvika 2016, lite sorgligt är det...

Så har jag då varit uppe på den sista knivveckan i Ludvika, och lite sorgligt är det ändå då det varit en fast punkt i knivkalendern 29 år i rad. Men det är bara att tacka Anders och Ingegärd Höök för det fantastiska arbetet de lagt ned och för den tid som varit. Det har varit ett perfekt arrangemang på alla sätt, och jag förstår att det någon gång ändå måste ta slut. Man kan bara hoppas att någon/några andra kan ta upp stafettpinnen och föra det hela vidare i någon liknande form. Ett fast årligt återkommande knivarrangemang behövs absolut för oss som pysslar med knivar. Man får kanske hoppas på Mora och Morakniven som varit uppe på tapeten ( de har förmodligen kunnandet och resurserna ).

Annars var det hela var som vanligt, knivmakare, bladsmeder, materialsäljare av allt en knivmakare kan behöva, samt gamla vänner och bekanta. Jag var där tidigt, så därför är det inte så många besökare på bilderna, men längre fram blev det ganska välfyllt framför stånden. Precis innan jag skulle åka hem så kom det obligatoriska skyfallet, så jag fastnade i ett ledigt stånd en extra halvtimma innan jag kunde ta mig till bilen för hemresan söderut.







Inga kommentarer:

kommentera gärna